Ovo su ključni trendovi koje vaša firma treba pratiti za još jednu uspješnu godinu marketinga na društvenim mrežama.

Situacija na društvenim mrežama se konstantno mijena i zato je važno svake godine pratiti nove trendove kako bi vaša strategija bila uspješna. Savršeno je vrijeme da pregledate i poboljšate vašu postojeću marketinšku strategiju nastupa na društvenim medijima.

2018. je bila napeta godina za sve platforme društvenih medija. Bilo je mnogo pozitivnih i negativnih priča koje su se ticale njihove upotrebe.

Evo bližeg pregleda ključnih trendova marketinga na društvenim mrežama ove godine, kako biste ih mogli uspješno primjeniti u vašoj marketinškoj taktici.

Porast mikro-influensera

Marketing putem influensera, odnosno osoba sa većim brojem pratilaca na društvenim mrežama postaje osnovni element moderne i uspješne marketing strategije. Uticajni ljudi mogu zaraditi ozbiljnu lovu kroz plaćeno sponzorstvo, dok brendovi konstantno tragaju za najboljim influenserima za svoje kampanje.

Kako sve više raste potražnja za top influenserima, tako cijena njihovog angažmana postaje previsoka za male i srednje brendove. Zbog ove činjenice, ove godine sve popularniji postaju mikro-influenseri, kako bi se nadoknadio jaz između zainteresovanosti firmi da isprobaju marketing uz pomoć influensera i dostupnog budžeta.

Mikro-influenseri možda nisu poznate ličnosti, ali mogu imati još veći uticaj na svoje pratioce. Čak i influenseri sa nekoliko hiljada pratilaca mogu biti savršeni za određeni brand, pod uslovom da većina tih pratilaca čini ciljnu publiku promovisanog brenda.

Na primjer, brend hrane može imati daleko bolje rezultate radeći s nekim blogerom u usponu koji ima desetak hiljada pratilaca i piše isključivo o takvoj hrani, nego angažovanjem poznatog kuhara koji može tražiti i do 15x više od početnog budžeta.

Mikro-influenseri nemaju veliku publiku, ali oni itekako imaju veliki uticaj na nju, svojim poslom, društvenom prisutnošću i strašću o određenoj temi ili industriji.

Ne zahtevaju veliki budžet da bi radili sa njima, ali ćete morati potrošiti više vremena na istraživanje da biste pronašli savršene predstavnike vašeg brenda. Budući da su većinom novi u svijetu marketinga, možda če od vas tražiti partnerstvo koje odgovara njihovim vrijednostima i koje može trajati na duži rok. Takođe, mnogo lakše je stupiti u kontakt s njima, jer ne moraju svakodnevno da se nose sa hiljadama poruka kao top influenseri.

Priče postaju vodeći format za pregled sadržaja

Priče su svuda! Vizuelni sadržaj u vertikalnom formatu koji obično traje 24 sata postao je popularan kod Snapchat-a i ubrzo je kopiran od strane Instagram-a i Facebook-a da se pretvori u globalni trend za ljude svih uzrasta. Snapchat se od tada muči da ostane relevantan, barem na način na koji je bio poznat, ali već smo vidjeli priče na Instagramu, Facebooku, Youtubeu i odnedavno, LinkedInu.

Trenutno ima više od 400 miliona ljudi koji svakodnevno konzumiraju priče na Instagramu, dok Facebook pokušava integrirati priče u naše dnevne rutine. Oglašivači su već shvatili da Instagram oglasi putem priča mogu biti veoma efikasni, sa Snapchat-om i Facebook-om koji prate potražnju.

Šta čini priče tako uspješnim? Prvo, lako ih je kreirati, drugo, izazivaju najveći procenat angažmana od strane onih kojima se prikazuju. Ne zahtijevaju uređivanje ili daljnje razmišljanje nakon učitavanja. Zasnivaju se na autentičnosti, zabavne su, ne traju dugo i vrlo bitno, moguće je kontrolisati ko može da ih pogleda.

 

Video, podkastovi i strimovanje uživo

Tekstualni članci i dalje mogu biti efektivni u ​​2019. godini. Duži formati mogu i dalje zainteresovati ​​čitaoce, pod uslovom da su prilagođeni i pravilno formatirani kako bi se olakšalo čitanje na svim uređajima. Ipak, potrošnja sadržaja ide dalje od pisanog teksta, pri čemu video zapisi i podkasti ostvaruju veliki uspjeh i imaju preferencijalan tretman na svim društvenim platformama.

Od uspona Youtube-a do uvođenja IGTV-a, platforme društvenih medija su uvijek bile zainteresovane za isticanje video sadržaja. Facebook je čak prilagodio svoj algoritam kako bi osigurao da se video zapisi češće pojavljuju na početnoj stranici i pričama. Video marketing postaje sve privlačniji kako za brendove, tako i za korisnike koji lako uočavaju sadržaj koji se ističe.

Samo je pitanje vremena kada će video zapisi preuzeti cijeli svijet društvenih medija. 2019. će biti godina kada će više brendova eksperimentirati s različitim tipovima videa, među različitim kanalima.

Kratki video zapisi sa natpisima su izuzetno privlačni mobilnim korisnicima i dostupni su svima. Oni se mogu naći na bilo kojoj platformi društvenih medija, a Facebook ih favorizuje u svom algoritmu. Oni mogu napraviti zaista učinkovite oglase.

Takođe, vertikalni video snimci na Instagram i Facebook pričama rastu veoma brzo u popularnosti i već vidimo mnoge oglase u vertikalnom formatu. To je format koji će još više rasti kao trend zbog poboljšanog doživljaja gledanja na mobilnim ekranima.

Dugi video snimci još uvijek mogu zadržati publiku. Bilo da se radi o Youtubeu, Facebooku, ili IGTV-u, postoji sve veća potreba za video pričama koje mogu biti dovoljno interesantne da uvjere gledaoce da ih gledaju više od nekoliko sekundi.

Prenos uživo je još jedan veliki trend koji je sada dostupan na mnogim različitim platformama. Korisnici se pretvaraju u emitere i brendovi postaju izdavači kako bi se približili svojoj publici. Postoje brojne mogućnosti da se iskoristi strategija prenošenja uživo.

Osim video zapisa, podkasti su takođe doživjeli velik uspjeh. Audio sadržaj vraća dane radija kao odličan način da uhvatite korak sa svojim omiljenim pričama i brendovima kada ste u pokretu. Više trgovaca eksperimentiše sa podkastima, bilo da grade sopstveni brend ili promovišu svoje poslovanje. Ono što podkaste čini posebnim je činjenica da se oni i dalje fokusiraju na sadržaj, a ne na promociju. Ljudi se pretplate na podkast jer su zainteresovani za sadržaj, bez obzira da li dolazi od brenda ili osobe.

Digital PR