Digitalni Marketing – vodič za 2020-u

Trendovi u digitalnom marketingu se konstantno mijenjaju, a dugoročan uspjeh u velikoj mjeri zavisi od spremnosti da se u kontinuitetu strategija oglašavanja prilagođava novim trendovima.

Nešto što je prije par godina imalo smisla i donosilo rezultate, više ne važi. Digitalni marketing evoluira, a digitalni prostor treba posmatrati kao jedan živi ekosistem, kojeg čini ogroman broj ljudi, čija pažnja konstantno traži nešto bolje, novije i drugačije.

Nego, da skratim priču, ispod se nalazi lista vama korisnih informacija, koje možete iskoristiti pri izradi nove digitalne strategije oglašavanja.

Na primjer, “Objave na Facebook-u duže od 1.500 riječi dobijaju 23% više lajkova.”

Naravno, nije bitna samo dužina teksta, nego i sadržaj, obično su duži tekstovi i sadržajniji.

Onda, „80% potencijalnih kupaca za B2B firme dolazi sa LinkedIn-a, za razliku od Twitter-a 13% i “Facebook-a 7%.“

Dakle, ako su vam klijenti druge firme, vrijeme je da ozbiljno preusmjerite pažnju na Linkedin!

Sličan podatak, „75% korisnika preduzima akcije poput posjete web stranice nakon objave nekog brenda na Instagramu“

Ovo je jako dobar procenat angažmana i odnosi se na brendove koji pripadaju instagramu (Hrana, odjeća, obuća, kozmetika…).

Ovo ne znači da ako se ne uklapate, da treba da napustite neku društvenu mrežu, nego da pronađete način kroz praćenje trendova, kako da budete što relevantniji.

Idemo dalje, „skoro 50% internet korisnika traži video koji se odnosi na proizvod ili uslugu prije nego što posjete radnju“.

E sad, ovdje nema velike razlike, da li imate stvarnu radnju (nije da je ova druga nestvarna, ali mislim da razumijete) ili se radi o internet prodavnici. Samo postavite sebi pitanje, koliko ste puta izguglali da vidite neki proizvod ili uslugu prije odlaska.

Ja bar znam da jesam, zadnje što sam tražio, bila je zubarska ordinacija. Izguglao, otvorio 2,3 stranice, sa početka google strane sa rezultatima, odlučio se za najbolju i nazvao. Zvuči poznato? Pa tako većina i radi, a jeste li vi među tim prvim rezultatima? Ako niste, evo kako možete biti.

Ljudi su vizuelni kupci koji žele vidjeti i isprobati proizvod prije nego što ih zakoni marketinga i prodaje podstaknu na kupovinu.

Uporedite to sa činjenicom da „mini video prikaz u rezultatima pretraživanja može da udvostruči vaš promet pretraživanja na Google-u“, a videozapisi će ovim tempom „predstavljati 80% od ukupnog internet prometa u 2020-oj.“

Prije nego što se obratite nekom videografu, imajte na umu da je video vrlo moćan alat u marketingu i za to je potrebna vlastita strategija, vizija i ideja kako bi se postigli željeni rezultati.

Još malo statistike, “Google je odgovoran za 94% direktnog, neplaćenog internet saobraćaja, a 75% ljudi nikada ne ode dalje od prve stranice rezultata pretrage.”

Šta ovaj podatak znači za vašu firmu i vaše poslovanje? Gdje je vaša web stranica (ako je imate) pozicionirana u pretrazi? Koliko ljudi je posjeti organski, bez da plaćate oglase ili ih privlačite putem društvenih mreža?

Dalje, “Google pretraga dovodi 300% više neplaćenih posjetilaca u poređenju sa društvenim mrežama, a prvih 5 rezultata pretrage dobiju 70% ukupnih klikova/posjeta.”

Šta reći, nego da google pretraživač i dalje dominira kada je u pitanju dovođenje novih potencijalnih klijenata.

Pa kaže, “50% od svih pretraga na Google-u sadrži više od četiri riječi, a 21% ljudi koji pretražuju kliknu na više od 1 prikazanog rezultata pretrage.”

Još je zanimljivija statistika kada su u pitanju lokalne pretrage za nekim proizvodom ili uslugom.

“72% potrošača koji izvrše lokalnu pretragu za nekim proizvodom ili uslugom, na google pretraživaču, posjete radnju u krugu od 8 kilometara. Dok 50% potrošača koji izvrše lokalnu pretragu preko pametnog telefona, posjete radnju u narednih 48 sati.”

Ako vaš brend posluje lokalno, Google optimizacija bi trebalo da vam bude prioritet, jer je to najbrži put do novih kupaca. Nego dosta o Google pretraživaču, sigurno vas zanima, kakva je situacija na društvenim mrežama.

Krenimo prvo od Facebook-a, “Grafika/fotografija nosi od 75% do 90% efikasnosti oglasa, a najefektivnija dužina sadržaja oglasa je 4 riječi za naslov i oko 15 riječi za opis.”

Slično kao za video kojeg smo se dotakli na početku. Ljudi su vizuelni kupci i ono što im privuče pažnju na vaš oglas, jeste vizuelni dio. Takođe, niko danas nema vremena da čita duge paragrafe, informacija se moraju servirati na kašiku.

Dalje, “Najbolje vrijeme za objave ili oglase na Facebook-u je sedmičnim danima od 13 do 15 časova”

Na Instagramu, trenutno vađe malo drugačija pravila efikasnog digitalnog marketinga.

Statistika kaže da “60% korisnika Instagrama izvrši neki vid interakcije vezan za proizvod koji su vidjeli, a 75% njih posjeti vezu iz opisa profila”

Ako prodajete proizvode, koji su vizuelno privlačni, a ciljnu grupu vam čine većinom žene, ne znam šta čekate. Instagram može vrlo lako postati prekretnica za vaš biznis.

Za razliku od Facebook-a. “Idealno vrijeme za objave i prikaz oglasa je od 17 do 2 časa poslije ponoći.” 

Savjet iz prakse, obratite pažnju i postavite reklame na “story” i prilagodite grafike/fotografije vertikalnom pregledu, stopa konverzije je skoro duplo veća u odnosu na oglase u vidu klasične objave.

Sa druge strane, “Linkedin ima 3 puta veću stopu konverzije od Facebook-a i Instagram-a, a ukupan broj interakcija se na ovoj mreži povećao za 20% u prethodne dvije godine.” 

Ovaj podatak nimalo ne čudi, s obzirom da se radi o poslovnoj društvenoj mreži. Ponavljam, ako su vam klijenti, druge firme, postanite aktivni i oglašavajte se na Linkedin-u već danas.

E sad, nekoliko zanimljivih podataka za sve vas koji vodite neki bilten ili planirate uplivati u vode email marketinga.

“Prosjek otvaranja mail-ova za sve industrije je 18%, a prilagođene, kategorisane kampanje imaju 20% veći učinak. Takođe, personalizacija izlaznog maila, povećava stopu otvaranja za 100%”

Ukratko, vrijeme spamovanja i zatrpavanja velikog broja email adresa uopštenim reklamnim mailovima je davno prošlo. Cilj je smanjiti oglasne grupe i što više ih personalizovati, do te mjere da osobe koje primaju mail, oslovite imenom.

“Mailovi sa 200 do 250 riječi imaju najveću stopu otvaranja (20%), a slanje povratnih mailova utrostručuje stopu odgovora.”

Iz iskustva vam mogu reći da najbolje rade prosto napisani mailovi. Sažeti, direktni i napisani tako da ih i osnovac razumije.

Dalje, “Najveća stopa otvaranja i odgovora je ponedeljkom i utorkom u periodu od 10 do 11 časova.” 

Prije svega, najbitnije je ne pretjerati u slanju mailova. Obratite pažnju na ovaj podatak, “78% potrošača se odjavilo sa nekog biltena, zbog prevelikog broja mailova, ili narodski rečeno, smaranja.

Dakle, da rezimiramo. Trend je takav, da digitalni marketing u 2020-oj postaje malo veći izazov nego što je to bilo do sada.

Sadržaj treba da je kratak i efikasan, veliku pažnju treba posvetiti kreiranju vizuelno primamljivog grafičkog dijela objava i oglasa. Potrebno je više nego ikad znati svoju publiku i prilagoditi joj svaki segment oglašavanja, bez obzira preko kojeg digitalnog kanala se realizuje.

Ljudi žele nove i bolje stvari. Žele nešto drugačije i kvalitetno urađeno. Konkurencija je globalna a informacije svima dostupne. Važnije je nego ikad

, biti drugačiji, izdvojiti se iz mase i pratiti trendove, odnosno narodnski rečeno, dati ljudima ono đto žele da vide.

Ako želite da vam pomognemo u bilo kojem dijelu ovog procesa, kontaktirajte nas za besplatne konsultacije. 

Digital PR