PRVI PROJEKAT BRENDIRANJA I TRŽIŠNOG POZICIONIRANJA DOMAĆEG POLJOPRIVEDNOG PROIZVODA U BIH!

Domestica je jedan od prvih projekata, ozbiljnog brendiranja i tržišnog pozicioniranja domaćeg poljoprivrednog proizvoda u BiH. Inače, riječ je o brendu, pod čijim okriljem se plasira provjerena, zdrava i domaća jabuka kontrolisanog porijekla, proizvedena po principima organske proizvodnje, u eskluzivnoj, inovativnoj ambalaži koja garantuje maksimalnu higijenu, svježinu i kvalitet proizvoda.

Posebnost i glavna osobina ovog projekta jeste zajednički nastup proizvođača na tržištu, pod okriljem snažnog, atraktivnog, harizmatičnog i traženog domaćeg brenda, pri čemu je svaki pojedinačni proizvođač poznat/vidljiv krajnjem kupcu.

Prvi korak u digitalnoj promociji ovog brenda, bila je izrada i brendiranje stranica na društvenim mrežama, konkretno na Facebook-u i Instagram-u. Prvo su urađeni grafički materijali potrebni za profilne i naslovne fotografije, kao i za promotivne objave/sadržaje na stranicama Domestice.

Fokus je bio na plasiranju priče o domaćem, zdravom proizvodu, o kvalitetnoj alternativi uvoznoj, prskanoj jabuci prepunoj nezdravih i štetnih materija. Konstantno je naglasak bio na tome da iza brenda stoje zadrugari/porodice, komšije iz ruralnih predjela područja na kojem se prodaje proizvod i da se kupovinom Domestica proizvoda podržava domaća ekonomija.

Da bi se potencijanom kupcu jasno i grafički prenijela iznad navedena poruka, angažovali smo mlade promotere brenda i mališane poput Une iz Banjaluke i uz pomoć profesionalnog fotografa, osmislili i kreirali fotografije koje su kod kupca budile emociju, ostavljale utisak i uspješno prikazale priču koja stoji iza brenda.

Na red su došle društvene mreže i velika pažnja je bila posvećena stvaranju i izbacivanju sadržaja na dnevnoj bazi, promociji i povećanju broja pratilaca na Facebook stranici Domestice, kako bi samim tim vrijednost i prepoznatljivost brenda na lokanom tržištu, svakim danom, postajala sve veća.

Počeli smo sa uvodnim objavama u vezi samog brenda, njegove svrhe i priče, koje smo promovisali ljudima na geografskom području sa kojeg brend, odnosno proizvodi dolaze. Ta ciljna grupa je bila najbolji izbor za početni talas promocije, jer su imali najveći odziv na promovisane sadržaje. Uz pomoć ove ciljne grupe smo izgradili vrlo važnu početnu količinu pratilaca,  koju je kasnije mnogo lakše uvećavati i proces donekle postaje automatizovan.

Zatim smo postepeno počeli uvoditi promotivne objave sa konkretnim proizvodima, informacijama o prezentacijama/promocijama brenda, o dostupnosti i cijenama. Svaka objava je bila posebno osmišljena i imala je svoju ciljnu grupu kojoj se prikazivala. Stranica je počela ubrzano da raste, ali to nije bilo dovoljno, trebalo je stvoriti viralnu priču, uključiti medije i pripremiti tržište prije ulaska brenda u supermarkete.

Naravno, nismo imali budžet da trošimo na skupe promocije u medijima i da plaćamo promotivne tekstove po raznim portalima. Tako da smo došli na ideju da na stranici Domestice plasiramo priču koja bi se dopala novinarima i kolumnistima i navela ih da tu priču podjele sa svojom publikom.

Osmislili smo seriju objava/priča koja se uklapaju u standarne formate priča koje novinari, odnosno mediji dijele. To je bila priča o uspjehu jednog malog domaćeg projekta, o kooperativnoj saradnji proizvođača/porodica, pretvaranju ideja u djelo i nevjerovatno pozitivnoj reakciji tržišta na predstavljanje brenda.

Ove objave smo ciljano promovisali novinarima, urednicima i ljudima koji rade u medijima (da postoji i ovakav izbor publike u Facebook podešavanjima za sponzorisanje) , kako bismo im se predstavili na jedan nenapadljiv način i kako bi oni na neki način sami od sebe došli do nas sa namjerom da podjele našu priču sa svojom publikom.

Nekoliko dana od početka promocije, telefon je počeo da zvoni, bili su to novinari iz raznih medija sa pitanjima da li mogu da urade reportažu, tekst ili intervju za svoje kolumne, emisije i programe.

Rezultat je ispao daleko bolje od očekivanog. Facebook kampanja koja je koštala dvadesetak dolara rezultirala je promocijom vrijednom desetine hiljada maraka! RTRS, ATV, BN, MONDO, KUPUJ DOMAĆE GRADI BIH, samo su neki od medija/portala koji su prenijeli priču o Domestica brendu. Takođe, rađeni su prilozi i reportaže za emisije kao što je „Plodovi rada“ na RTRS-u.

Takođe, učestvovali smo, podržali i digitalno ispromovisali kampanju: “Hranimo zdravu našu djecu” u kojoj su mališanima u svim vrtićima na široj teritoriji Banjalučke regije podjeljeni Domestica “Zdravi paketići” , propraćeni mini predavanjem na temu važnosti domaćih i zdravih proizvoda, posebno voća i jabuka.

Danas je Domestica poznat i proširen brend koji obuhvata razno organsko povrće uzgojeno u staklenicima na širem području Banjaluke. Facebook stranica ima hiljade vrlo aktivnih pratilaca koji redovno vrše interakciju sa objavama na stranici. Trenutno stranicu vode članovi Domestica tima koje smo obučili i prepustili im da nastave sa uspješnom promocijom i održavanjem stranice.