Kako povećati doseg objava na Facebook stranici u 2019-oj godini!

Zvanično je, organski doseg je MRTAV!! Facebook je dokrajčio prirodni doseg objava na stranicama. Jeste li se ikad zapitali kako to da stranice sa desetinama hiljada pratilaca imaju jednocifren broj lajkova na objavama? Da li ste to osjetili na svojoj stranici?

Šta se to dešava sa angažmanom pratilaca na Facebook-u?

Prije nego nastavimo sa ovom temom hajde da definišemo određene termine u slučaju da su vam oni strani:

DOSEG – broj ljudi koji su vidjeli objavu.
ORGANSKI DOSEG – broj ljudi koji su vidjeli objavu bez plaćanja promocije te objave.
PLAĆENI DOSEG – broj ljudi koji su vidjeli objavu kroz plaćenu promociju te objave.
ANGAŽMAN – broj ljudi koji su imali određenu interakciju sa objavom, to može biti lajk, dijeljenje ili komentar.
PROCENAT ANGAŽMANA – odnos angažovanih pratilaca i ukupnog broja ljudi kojima se sviđa ta stranica.

“Kako da povećamo angažman ljudi koji prate našu stranicu?”

Ovo je jedno od ČESTIH pitanja koje nam postavljaju klijenti. Zato smo odlučili da to konačno odgovorimo javno.

Ukratko.. organski Facebook angažman je MRTAV. Ova izjava je možda blago pretjerivanje jer je i dalje moguće dosegnuti veliki broj ljudi ako imate strastvene i veoma angažovane pratioce, ali je generalno govoreći to danas teško izvodljivo bez određenog budžeta za promociju. (Ovo se posebno odnosi na profesije koje nisu nužno zanimljive, kao što su građevina, računovodstvo, stomatologija…itd)

 

 

Sigurno se pitate zašto je Facebook namjenski uništio organski doseg objava? Odgovor je prilično jednostavan.

Danas postoji previše ljudi i stranica koje se bore za ograničen prostor početne stranice Fb-a. Takođe, na ovaj način ste primorani ulagati novac u promociju objava i plaćati oglasni prostor Facebook-u.

OVO JE TUŽNA ISTINA:

  • Organski procenat angažmana od 1% se danas smatra “dobrim”;
  • Što više lajkova ima vaša stranica, to je procenat angažmana manji;
  • Ako ste se ubili od posla da biste došli do 100 hiljada pratilaca, kladim se da niste zadovoljni procentom angažmana do 1% po objavi;
  • U suštini Facebook je postao, “plati pa se klati” platforma!

 

ALI NIJE SVE BAŠ TAKO CRNO, IMA TU I DOBRIH VIJESTI!

  • Oglašavanje na Facebook-u je idalje daleko jeftinije od tradicionalnih kanala promocije;
  • Podaci koje vam Facebook pruža su nevjerovatni. Svi njihovi potezu protiv privatnosti korisnika su se debelo isplatili po pitanju informacija koje su nam dostupne za nevjerovatno efikasno i precizno oglašavanje ciljnoj grupi;
  • Facebook je savršen prostor za testiranje sa malim budžetom. Informacije koje dobijete od oglašavanja mogu biti izvučene i korištene širom drugih kanala promocije koji ne omogućavaju povratnu informaciju, kao što su reklame u nekom magazinu ili novinama;
  • Sada kada je Facebook postao “plati pa se klati” platforma, sve što treba da uradite jeste da platite i riješen problem! Ili nije?

To nas dovodi to završnog dijela – kako da preokrenete stvari u svoju korist:

1. Ne lomite leđa pokušavajući da poboljšate organski doseg objava

Ukratko, oslanjanje na organski doseg u cilju ostvarenja povrata na investiciju je veoma vremenski intenzivna aktivnost koja zahtjeva dosta resursa i ima jako mali povrat u većini slučajeva. Zbog ovoga je vođenje društvenih mreža bez plaćenih promocija, rasipanje vremena i resursa.

Zato klijentima ne preporučujemo ulaganje velike količine vremena i energije na Facebook organski doseg.

Ako se sve uzme u obzir, čak i kada ostvarite stopu od 1% organskog angažmana, u većini slučajeva vam to neće pomoći po pitanju prodaje i prikupljanja novih pratilaca. Takođe, uvijek preporučujemo klijentima da te pratioce kanališu ka nečemu što posjeduju, kao što je email lista ili websajt!

Facebook vam može oduzeti sav doseg, ali vam niko ne može oduzeti email listu koju ste s vremenom izgradili!

Da se razumijemo, i dalje je važno održavati aktivno prisustvo na društvenim mrežama jer je to bitno za brendiranje firme. Ali, opet nemojte brinuti previše o organskim ego-brojkama, nego se pokušajte fokusirati na ostvarivanje stvarnih rezultata kroz plaćene strateške reklame i kampanje. Lajkovi će sami doći kao posljedica toga.

. Angažman na Facebook-u danas primarno zavisi od plaćenih promocija

Kako stranica raste, tako se povećava organski doseg objava, ali da bi se pokrenula lopta kada ne organizujete velike i zanimljive događaje, nakon kojih vas ljudi sami traže, potrebne su plaćene promocije.

Ako ne možete potrošiti 50-100KM na promociju vašeg biznisa, onda imate većih problema od dosega na Facebook-u.

Naša preporuka što se tiče marketinga na Facebook-u ovih dana je jasna. Organsko objavljivanje usmjereno ka vašoj postojećoj publici treba da nastavite raditi kako bi održavali brend i ostajali prisutni u glavama pratilaca. U isto vrijeme trebalo bi radite strateške reklamne kampanje kako biste došli do novih kupaca.

3. Niko ne voli da mu se prodaje osiguranje na zabavi

Ne možete ušetati na porodični roštilj i početi da prodajete osiguranje ljudima. Facebook je kao roštilj sa prijateljima i porodicom, nikoga ne zanimaju polise osiguranja koje prodajete! 

Prvo treba da saznate koga zanima nova polisa osiguranja. Zatim da se toj osobi pravilno predstavite (ispromovišete), pa da osmislite unikatan pristup toj osobi. Sve to sa ciljem upoznavanja i stvaranja veze sa njima, prije nego ih upitate da urade nešto za vas!  Bilo to lajkovanje stranice, ostavljanje email-a ili kupovina proizvoda/usluge.

Naš posao je da sa vama dođemo do konkretnog cilja kampanje, utvrdimo koga to želite dosegnuti – ko je vaš savršeni kupac i da stvorimo ubitačnu reklamnu kampanju koja donosi stvarne rezultate.

Ako i dalje samo želite da povećate broj lajkova na stranici i to je u redu – samo imajte na umu sve ono što ste pročitali dod sada.

Umjesto negativne reakcije tipa: “Facebook marketing ne radi za nas” i neispunjenih očekivanja, dopustite profesionalcima da preuzmu stvar u svoje ruke.

Marketing menadžer HostGator-a (velike hosting kompanije) je rekao da nikada ne plaća za lajkove na Facebook-u. Jedino što radi su marketinške kampanje, a 100% lajkova i angažmana su nusproizvod tih kampanja. 

Eto, to je trenutna situacija organskog dosega i angažmana na Facebook-u, a najbolji način da se ona popravi, jeste da se umjesto borbe sa vjetrenjačama, iskoristi trenutni promotivni potencijal Facebook-a.

Prestanite se opterećivati organskim dosegom.
Počnite (strateški) voditi reklamne kampanje fokusirane na rezultat!

Ako imate bilo kakvih pitanja i nejasnoća, slobodno nas kontaktirajte.

Digital PR