KAKO PUTEM DIGITALNOG OGLAŠAVANJA ZAOBIĆI TRADICIONALNE (SKUPLJE) KANALE PRODAJE?

Brend meda „Med Medeni“ je jedan od novijih projekata koji je još u početnoj fazi brendiranja i predstavljanja tržištu BIH. Radi se o domaćem medu, iza kojeg stoji preko 50 proizvođača/zadrugara koji su odlučili da svoje proizvode plasiraju pod jednim brendom.

Projekat je razvijen u saradnji sa domaćim i stranim ekspertima, a med je rezultat godina usavršavanja i poboljšanog procesa zrenja, koji mu daje poseban okus i time diferencira na tržištu.

Nama su se obratili za pomoć u brendiranju i digitalnoj promociji brenda u BiH. Cilj proizvođača je da se većinski dio prodaje meda odvija preko sopstvenih kanala promocije, većinom Facebook stranice, kako ne bi u potpunosti zavisili od marketa na čijim policama se med nalazi.

Takođe, prodaja putem sopstvenih kanala im drastično snižava troškove prodaje, kao i vrijeme naplate potraživanja.

Kao i uvijek počeli smo sa izradom digitalne strategije promocije i pripremom kvalitetnih i upečatljivih grafičkih materijala za kampanju.

Firma „Košnica“ Gradiška pod čijim krovom se realizuje ovaj projekat već je imala postojeću Facebook stranicu koju smo modernizovali, osvježili novih grafičkim materijalima i pripremili za početak promocije.

Takođe, modernizovan im je stari logotip koji se uklapa sa ostatkom grafičkih materijala i samom brendom.

Svaka objava na strani je posebno rađena i imala je svoju ciljnu publiku. Fokus je bio na jakim i privlačnim grafikama meda i na konkretnim paketima, odnosno ponudama proizvoda. Forsirana je prodaja preko Facebook stranice sa slanjem paketa na adresu naručioca.

Takođe, kao i neizostavan dio digitalne promocije, rađene su i nagradne igre koje su se pokazale kao pun pogodak za dolazak do novih pratilaca i kupaca. Dijeljene su nagradne simbolične vrijednosti i to najvažnije sami proizvodi „Košnice“ i brenda „Med Medeni“.

Svaki proizvod, svaki med je posebno ispromovisan uz fokus na pozitivne uticaje te vrste na zdravlje konzumenta.

Dakle, med sam po sebi nije bio toliki fokus marketinškog/tekstualnog dijela objava koliko njegovi efekti i uticaji na zdravlje kupca, što i jeste glavni razlog kupovine meda. Ova strategija se pokazala kao pun pogodak.

Digitalne kampanje koje su se prikazivale u istočnom i jugoistočnom dijelu BiH imale su daleko veći efekat i kraljni rezultat (prodaju proizvoda) od ostalih dijelova BiH. Tako je otkrivena specifična ciljna grupa, koja do početka digitalne promocije nije bila dostupna, a sada čini većinsku grupu kupaca.

Za nekoliko mjeseci digitalne promocije stranici se javilo preko 250 ljudi, većinom su to narudžbe i pitanja u vezi proizvoda.

Svakim danom sve više narudžbi stiže u inbox stranice, a i sama stranica eksponencijalno raste. Trenutno ima oko 3600 pratilaca i taj broj svakim danom postaje sve veći.

Građenje sopstvenog kanala prodaje, daleko je bolja opcija od tradicionale, za prehambene brendove koji tek počinju, jer se ostvaruje direktan kontakt sa kupcem, snižavaju troškovi prodaje i skraćuje vrijeme dolaska do novca od prodaje, što je veoma bitno svakom ko je u procesu izgradnje i pozicioniranja brenda na tržištu.