SEO – šta je to optimizacija pozicije u pretraživaču i kako je poboljšati!

Search Engine Optimization, skraćeno SEO je osnovna stavka u procesu izradi efikasne web stranice. SEO pomaže povoljnijem pozicioniranju web stranice na pretraživačima, poput vrlo nam poznatog Google-a i samim tim podiže vidljivost usluga i informacija koje stranica sadrži.

Jedna od prvih stvari koje čujemo prilikom početnih faza izrade stranice za klijenta je: „Kako mogu biti prvi na Google pretraživaču?“ Da su stvari tako jednostavne, svi bi bili „prvi“. Kao i u svakom poslovanju, reklamiranje ili masovna prisutnost na društvenim mrežama može pomoći prilikom promocije Web stranice. Ono što zadrži posjetioce, a što pretraživači najviše vole je naravno – sadržaj.

4 najbitnije stavke koje čine uspješan SEO:

  1. Kvalitetan sadržaj – deinitivno stavka na koju bi trebalo obratiti najviše pažnje. Pisati treba prvenstveno za posjetioce stranice, a za pretraživače brinuti tek kasnije. Stranice koje sadrže kvalitetne tekstove koji su vezani za temu stranice (poslovanje, usluge, artikle, informacije…) će gotovo uvijek generisati dodatan promet i nove posjetioce, odnosno potencijalne klijente. Takav sadržaj ljudi dalje dijele putem društvenih mreža i samim tim šalju signale pretraživačima da se radi o stranicama sa kvalitetnim sadržajem koje ljudi čitaju i koje bi trebale biti pozicionirane više u rezultatima pretrage za ključne pojmove koji se nalaze u sadržaju tih stranica.
  2. Performanse – koliko je brza vaša stranica i radi li ispravno? Osim činjenice da postoje razne hosting firme koje u svojoj ponudi imaju široki spektar servera o kojima zavisi dio performansi, u obzir se uzima optimizacija koda stranice, multimedijalni sadržaj, brzina učitavanja u različitim preglednicima, sa različitih uređaja. Optimalna brzina učitavanja naslovne stranice na websajtu je ispod 3 sekunde.
  3. Korisničko iskustvo – kako stranica izgleda vizuelno? Mogu li se posjetioci lako snaći i pronaći traženi sadržaj. Izgleda li stranica sigurno, posjeduje li stranica SSL sertifikat ili posjetioci dobijaju obavještenje o neprovjerenoj stranici?
  4. Posjećenost i zadržavanje posjetilaca – Jako bitna stavka je svakako posjećenost stranice dužina zadržavanja novih i starih posjetilaca na stranicaa domena. Što više korisnici provode vremena na stranicama datog web sajta to je više povoljnih signala koji pretraživačima daju do znanja da je stranica relevantna i korisna, tako da je sami pretraživači rangiraju sve više u rezultatima pretrage.

 

tajne-uspjesne-seo-optimizacije

Šta to pretraživači ne vole:

  1. Korištenje velikog broja ključnih riječi (oznaka) – ono što je prije 10 godina bio odličan način za prevaru pretraživača danas pretraživači itekako kažnjavaju negativnim rangiranjem. Zaboravite pretrpavanje stranica ključnim riječima koje jesu ili nisu vezane za samu temu ili sadržaj stranice. Kao što je već navedeno – sadržaj je taj koji će sam prenijeti pretraživačima ono o čemu se na stranici piše. Ako nemate sadržaja – pretraživači se nemaju za šta „uhvatiti“.
    Kupovanje klikova / linkova – pretraživači znaju prepoznati odakle linkovi na vašu stranicu dolaze. Prepoznaju i trajanje posjeta na vašoj stranici. Plaćeni linkovi mogu u jako kratkom roku podići broj posjeta vašoj stranici, ali se ne radi o kvalitetnim posjetama jer se, u većini slučajeva, ne radi o ciljanoj publici, pa će i vreme provedeno na vašoj stranici od takvih posjetioca biti minimalno.
  2. Loše korisničko iskustvo  – loše dizajnirane, nepregledne stranice na kojima se posjetioce teško snalaze, stranice koje se sporo učitavaju odbijaju ljude i imaju kontra efekat. Posjetioci koji “slete” na ovakve stranice u večini slučajeva odmah izlaze ili se kratko zadržavaju na njima, što šalje signale pretraživačima da ta web stranica nije relevantna, pa je rangiraju daljeko ispod ostalih. Takođe, previše oglasa, banera i iskačućih reklama odvraća pažnju od sadržaja, odnosno informacija koje posjetioci traže.

Kako se izdvojiti iz mase i povećati posjećenost na stranici:

  1. Biti drugačiji;
    Mnogo klijenata ne shvata da nisu jedini koji nude usluge iz svoje branše. Sigurno postoje desetine, ako ne i stotine drugih firmi koje nude iste usluge. Fokusirajte se na ono što vas čini drugačijima i na osnovu toga dođite do novih klijenata. Postavite sebi ova pitanja: Šta definiše vaše poslovanje ili stranicu? Po čemu ste drugačiji od ostalih?
  2. Iskoristiti moć društvenih mreža;
    Pokažite da niste samo logo i brend, već da ste dostupni svima. Otvorite blog na vašoj web stranici i djelite članke na Twitteru, Facebooku, LinkedInu i pozovite prijatelje, klijente i partnere na komunikaciju. Budite društveni na društvenim mrežama. Direktni kontakti će zasigurno pridonijeti daljem razvoju stranice.
  3. Odabir dobrog domena (naziva web stranice)
    Naziv domena igra veliku ulogu u rangiranju stranica u pretraživačima. Osim očiglednih domena koji nose ime firme, osobe, projekta… razmislite i o registraciji dodatnih domena koji nose naziv specifičnog proizvoda, poslovanja ili ključne riječi za vašu stranicu. Razmislite, šta bi ljudi mogli pretraživati da bi dobili vašu stranicu kao rezultat?
  4. Optimizacija sadržaja za različite pretraživače
    Osim obavezne optimizacije koda i izgleda stranice za računar i desktop, sve važnija postaje i mogućnost nesmetanog pregleda stranica na pametnim telefonima i tablet uređajima. Više od 60% posjeta web stranicama danas dolazi sa mobilnih telefona! Ako stranica nije prilagodljiva svim uređajima, gubi se više od poal posjetilaca, odnosno potencijalnih kupaca. Dakle, stvar opšte prakse je danas koristiti responzivan dizajn, koji izgled stranice automatski prilagođava veličini ekrana na kojem se stranica prikazuje.

Digital PR