KAKO UZ POMOĆ FACEBOOK STRANICE UTROSTRUČITI BROJ GOSTIJU? (ČARDAKLIJE – STUDIJA SLUČAJA)

Nedaleko od Bosanskog Petrovca, u selu Vrtoče, smješteno je Seosko domaćinstvo „Čardaklije“ . Čardaklije imaju odličan položaj za turizam i nalaze se na 30-om kilometru magistralnog puta Bihać-Sarajevo, 12 km od Nacionalnog parka Una, 2 sata od Jadranskog mora i 70 km od Plitvičkih jezera.

Takođe, ovo etno selo je bogato sadržajem za svoje goste. Jahanje konja, odlična domaća hrana, izleti u prirodi, tradicionalne drvene kućice za goste, zabave i događaji samo su neke od stvari iz ponude. Međutim, vlasnici nisu bili oduševljeni brojem gostiju, pogotovo u zimskom i proljećnom periodu, pa su odlučili da nas kontaktiraju da im pomognemo sa digitalnim marketingom, tj. povećanjem broja gostiju.

Facebook stranica Čardaklija, iako neaktivna i prepuna fotografija loše rezolucije, je već postojala tako da je bilo znatno lakše nadograditi već postojeću bazu pratilaca kojih je bilo oko 5000, što i nije bio neki velik broj s obzirom na starost stranice i broj gostiju koji je u međuvremenu procirkulisao kroz domaćinstvo.

Prva stvar koju smo uradili, bio je angažman profesionalnog fotografa koji je napravio nove fotografije domaćinstva, hrane i sadržaja za goste. 

Krenuli smo prilično ofanzivno sa objavama i promocijom. Objave su išle pet puta sedmično i bile su sačinjene od kvalitetnih, upečatljivih fotografija domaćinstva i hrane, konkretnih ponuda smještaja, sadržaja i turističkih atrakcija u blizini.

Odziv i reakcija publike je bila fenomenalna. Objave su u prosjeku imale 700 sviđanja i po 50 komentara i djeljenja. Neke objave su imale i do 1,500, 2000 sviđanja. Trošak sponzorisanja objava nikad nije prelazio 3 evra po objavi.

Najviše efekta su proizvodile objave hrane u kojima se tražilo od ljudi da u komentarima označe osobu koja ih onda mora voditi na neku od poslastica domaćinstva. Mnogo ljudi je redovno komentarisalo i označavalo svoje prijatelje i članove porodice i tako smo bez troška dolazili do sve više novih pratilaca i ljudi koji nisu znali za Čardaklije.

Dobra grafička priprema koja je urađena, igrala je veliku ulogu u promociji Čardaklija. Objave na stranici su bile promovisane širom BiH i u djelovima Hrvatske i Slovenije, geografski bliskim domaćinstvu. Ogroman broj rezervacija zatrpao je inbox na stranici, preko 500 osoba se javilo u poruke za vrijeme promocije.

Za šest mjeseci, koliko je trajala digitalna kampanja na Facebook-u, kao što se može vidjeti na grafikonu iznad, broj pratilaca se povećao za nešto više od 8 hiljada, što je više nego duplo od početnog broja.

Pažnja je bila posvećena svakom ko je izvršio neki vid interakcije sa stranicom, svaki komentar je lajkovan i odgovoren, svako ko se javio u inbox dobio bi odgovor u što kraće vrijeme, iako se radilo o velikom broju interacija u kraćim vremenskim intervalima.

Jako je bitno posvetiti se svakom pratiocu ponaosob. Takođe, podsticali smo goste da sa nama podjele svoje fotografije načinjene u domaćinstu, zatim smo najbolje od tih fotografija uvrštavali u naše objave, ćime smo još više povećali angažman pratilaca na stranici. Ispod se nalazi primjer objave u kojoj je korištena fotografija jednog od gostiju.

Broj posjetilaca domaćinstva se utrostručio i glavni problem je postao nedovoljan broj radnika na domaćinstvu, koji nisu bili u stanju da u nekim trenutcima na vrijeme posluže sve goste, tako da je bilo i nekoliko negativnih utisaka na stranici, a sve zbog istog razloga izazvanog preopterećenjem uslužnih kapaciteta domaćinstva.

Čardaklije su danas jedna od vodećih turističkih ponuda, etno turizma u BIH. Broj gostiju se konstanto povećava, kao i kapaciteti i sadržaji domaćinstva. Ovo je još jedan pozitivan primjer učinka dobro osmišljenog i primjenjenog digitalnog marketinga.